Thursday, October 6, 2011

Home is where you are...

this coming monday is a public holiday in japan..so, we get 3 straight days off

i'm going to Toyama..our new home..going there for the 1st time

right now, i miss the kidss so bad that i don't dare to think about it too much..
.nnti emo melampau payah! last week, a friend of mine ask me about the kids... i told her that i skype with the kids 2 or 3times a week..not everyday.for me,kalau skype hari2 lagi bertambah rindu...she misses her daughter sooo much that when she told me about her daughter she cried!! i almost cried too,but we're about to enter class that time... mmg sebak bila cerita bab anak2.. i understand her feeling..anak seorang baru 2tahun pulak tu...'頑張れ’しか言えなかった。。。


and of course i miss maiLove too... he's mai 'home'
seriously, being here gives me freedom..as in no housework to do,no office work, i don't even have to clean my room because every week there'll be cleaners who'll come to clean n change everything...don't have to cook, free time spent either watching tv,karaoke-ing or just lazing around doing nothing...

but it doesn't feel satisfying when the one you love is not around...
i feel like a fool talking to pictures of the boys on my wall everytime i came from school...but it somehow put something into the hole of loneliness...their smile is the closest i get as their reply..and i guess that's enough..

kedamaian dan rindu yg ada skg ni mmg sesuai dgn kadarnya...
Allah Maha Adil. Dia tahu kemampuan hambaNya.. terharu dgn kasih Dia!


alhamdulillah, baru je lepas ber'skype' dgn anak2...semua sihat di Malaysia.anak2 lincah dan ceria seperti biasa..melihat gelagat rayyan yg masih lagi sibuk kemaruk bunga api walaupun raya dah lama berlalu...masih lagi menunjuk pada mama bunga api dalam simpanannya... atuknya pulak tukang topup stock. rifqi pulak, kalau menghadap komputer mesti nk tekan2 keyboard..xdpt,merengek..tp bila mama nyanyi lagu2 yg biasa mama nyanyikan, rifqi pon sama2 menghayun badan ke kanan kiri ikut rentak mama nyanyi...serius nk nangis on the spot, tp simpan air mata... Ya Allah, kalau la boleh masuk tangan dlm laptop n usap dahi anak2.. cium wajah2 mereka...

insyaAllah, esok ptg mama akan bertolak ke toyama menaiki shinkansen.mula2 nak naik bas,tp tiket sold out...tu la,beli lambat! tiket shinkansen pergi sahaja 10,360yen sama dgn lebih kurang rm400..balik tak tau lagi macam mana..most probably shinkansen jugak..untuk cuti 3hari ni,tiket pergi balik je dah dekat rm1k..kalah tiket air asia pergi bandung..hik3.. tp nak jumpa buah hati punya pasal, xpelaa...lps nih mungkin xdpt nk jumpa lagi sampai la cuti musim sejuk bulan 12 nnti...lama tuuu...

tiket shinkansen esok! can't wait!!

buah hati yang sedang menunggu di sana~

;)


君に会いに行くよ!


Wednesday, October 5, 2011

Tokyo Visit

pictures taken during Tokyo Visit 23rd September 2011

浜離宮恩師庭園(Hamarikyu Onshi Teien)



after lunch with Dasya


mai 3rd time @ Tokyo Tower


must-do-pose here


view of tokyo city from tokyo tower @ 330m high


Friends from 30countries


waterbus to Asakusa


indonesia,malaysia,america & madagascar ambassadors :))


on boat with friends from egypt,brazil n sri lanka


sky tree at the back n that gold thing that i don't know what.. huhuhu


in front of asakusa


people at asakusa...


the temple


the entrance gate


saw this couple pushing the stroller.. and saw there's dogs inside it instead of baby :)